Ja..

2010-05-17 x 21:49:44
Hundar <3 - Kommentarer (0)

..här kommer väl sammanfattningen då, men jag tror att den kommer bli kanske kort, jag hade tänkt att vänta att skriva tills Maria hade lagt upp bilder på hemsidan så jag skulle kunna sno några, haha ;) För jag knäppte ju inga egna kort..

Fredag: Klev upp typ 6, men vi åkte inte fören halv 9 jaja, vi kom väl till Birsta vid 11 - 12 tiden kanske ? Väl där började vi med att rasta hundarna och sen började shoppingen, jag köpte en present till mamma (när mamma va med xD hmm..jaja, jag är säker på att hon blir glad på mors dag iaf :D) Vi gick runt och letade efter en vit kofta som jag har tänkt att ha på skolavslutningen, men icke hittade inte någon fin till ett någorlunda pris, känns onödigt att köpa en dyr kofta som jag kanske inte kommer använda så mycke..när vi hade kollat runt klart där inne, så gick vi till i IKEA och åt lunch och sen började shoppningen där, vi hittade lite småt och gott, så mer behöver jag inte gå in på. Men när vi stod i kön till kasserna så säger dem att dem inte kan ta betalkort..great liksom! Så jag får springa till coop och ta ut pengar och när jag kommer tillbaka, självklart, så funkar de med kort igen, liiite irriterande..
Vi åker till Maria och Magnus, hundarna får springa lös och busa, de vart några hundar xD
Satt och pratade ett tag och sen vart de sovning.

Lördag: Vaknar typ kl 6 av att hundarna väcker mamma (jag sover uppe så mig når dem ej, haha) sen somnar jag om till typ 8 elr nåt, sen frukost. Kl 11 börjar dem andra rulla in, blir busning och badning, lunch och sen uppdelade i olika grupper efter hur mycke vi har hållit på, vi fick va med Maria, vi fick först lära oss hur man lägger ett spår (vilket jag redan visste ^^) Sen la vi spår och sen vilade vi i skuggan ett tag för de va jävligt varmt, sen fick vi gå dem och de gick bra för alla, alla kom fram :) Marley gick lite fort för att han kan ju redan de här, så han visste ju vad som fanns i slutet, och jag tappade även bort han, jag släppte linan och skulle ta i andra ändan men då va Marley redan borta, haha :p jaja, tur att det inte va ett prov iaf :D
Sen skulle vi lägga nya spår, jag och Maria bestämmer att Marley ska gå sitt andra spår efter middagen, så dem andra hundarna går sina spår och de gick nog bra, middag :) blev inte att vi gick spåret, bestämmer att vi ska vänta tills på söndan.. Magnus hade även lagt ett spår till Sixten och det gick nog ganska bra tror jag, han hitta fram iaf ^^

Söndag: Samma morgon som på lördan typ, fast vi började kl 10 istället, efter lite information om dagen så begav vi oss i väg för att lägga spår som vi skulle gå efter lunchen, Marley gick sitt spår sen igår, men de gick inge bra, tappade spåret ofta och vi hittade aldrig fram till klöven, ganska besviken faktiskt för jag trodde verkligen att Marley kunde klara de, blev lunch inomhus för att de regnade, men när vi väl var ute och la/gick spår så regnade de faktiskt inte, efter lunchen så skulle Marley gå de andra spåret, gick alldeles för fort i början och sen hade Maria gjort en återgång och där tappade han bort sig men hittade rätt tillslut, sen skulle han över ett träd som låg över vägen, han försökte först gå under men då fastna han så han fick över, frambenen först men när han skulle gå över med bakbenen så typ snubblade han fram för att han var så trött lill gubben, haha stackarna men då såg ganska roligt ut faktiskt :p Men vi kom fram till klöven iaf och det va riktigt skönt! Han va ganska slut efter de. Måste lära mig att ta med vatten i skogen när det är varmt! Det gick bra för alla andra med :) Sixten och mamma gick och hämtade klöven som Marley inte hittade, Sixten hade oxå lite problem men han hittade den iaf :)
Efter de blev de hämdfärd, vi stannade och åt någonstans, vet inte vart xD Jag vart lite förvånad över mig själv för jag sov ingenting på vägen med, och jag brukar alltid sova när jag åker bil långt! :o Haha, höll mamma sällskap iaf :)
Kom hem vid 21.40 typ.

Det blev en ganska lång sammanfattning och jag tror faktiskt ingen orkar läsa de, men nu har jag skrivit de iaf ;D

Nu ska jag plugga lite till, sen läsa och sen blir de sova!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: