30 april

2012-04-30 x 21:08:51
Annas vardagsliv - Kommentarer (1)

Hej!

Nu var det ganska länge sen igen och det har faktiskt hänt en del saker med!

Förra fredagen så kom mamma hit och då hade hon med sig en iPhone 4s till mig, super duper mycket tack mamma och pappa! dock visste jag redan att jag skulle få den, haha ;)
På lördag morgon drog vi till Karlstad BK för vi skulle göra MH på Marley (: Mamma filmade och jag har försökt lägga ut dem men de går inte särskilt bra, men om jag får till det så återkommer jag med dem senare!

Marleys "resultat":
1a, (kontakt, hälsning): 4
1b, (kontakt samarbete): 3
1c, (kontakt hantering): 4
2a, (lek 1, leklust): 5 tror jag ? han har kryssat i 2 st men jag återkommer när de har kommit ut på hunddata :)
2b, (lek 1,gripande): 3
2c, (lek 1, dragkamp): 3
3a, (förföljandet): fick 1 på båda gångerna
3b, (gripande) han fick självklart 1 båda gångerna på den här med
4, (aktivitet): 3
5a, (avst. lek, intresse): 2
5b, (avst. lek, hot/agg): 2
5c, (avst. lek, nyfikenhet): 5
5d, (avst. lek, leklust): 3
5e, (avst. lek, samarbete): 2
6a, (överraskn. rädsla): 1
6b, (överraskn. hot/agg): 1
6c, (överrsakn. nyfikenhet): 5
6d, (överraskn. karstående rädsla): 1
6e, (överraskn. karstående intresse): 3
7a, (ljudkänsl. rädsla): 3
7b, (ljudkänsl. nyfikenhet): 4
7c, (ljudkänsl. kvarstående rädsla): 1
7d, (ljudkänsl. kvarstående intresse): 1
8a, (spöken, hot/agg): 2
8b, (spöken, kontroll): 5
8c, (spöken, rädsla): 1
8d, (spöken nyfikenhet): 5
8e, (spöken, kontakt): 4
9a, (lek 2, leklust): 4
9b, (lek 2, gripande): 3
10, (skott): 1

Efter det blev de lite shoppning på ikea och ica maxi på Bergvik (:

På söndagen blev det utställning som SSRK (Svenska Spaniel och Retriever Klubben) anordnade här i Forshaga, Marley fick ett "very good" och kritiken:

"Hane av mkt god typ. Tilltalande huvud och uttryck. Kraftig hals, kunde vara bättre vinklad i fronten, bra ben och tassar, stark rygg, kunde haft ett bättre kors, tillräckligt vinklad bakställ, kunde ha mer drive i rörelse. Ej i bästa päls."
Domare: Sauge Jan Roger

Sixten fick "good"!

Efter det åkte vi in till Karlstad där jag handlade skydd till min mobil!

Jaha de va helgen de, den här veckan har det nog inte hänt så jätte mycket!

Det har dock blivit mycket vilda djur kontakt den här veckan, i måndags så höll vi på att trampa på en lite harunge som låg och trycke när vi körde uppletande med hundarna ute i skogen :o



En liten söt en :')

Sen i fredags tror jag det var så gick jag och Marley mitt i bostads området och så helt plötsligt hoppade de ut ett rådjur ut från en gård bara någon meter ifrån oss och i lördags så höll Marley på att trampa på en orm (en snok tror jag de va), inte kul alls...usch!



Här är en bild sedan i måndags när vi hade en halv skogsdag med klassen, och vi körde fysträningen i en sandgrop! Här sitter jag och Marley och tittar ner på dem andra ;) haha!



På naturkunskapen håller vi på med ett miljöarbete och min grupp har PET-flaskor och i fredags gjorde jag denna fin fina kretslopp, haha!

Och vad gäller valborg, det suger att vara här i Forshaga och jag ångrade att jag inte åkte hem, men men nu är snart den här "stor helgen" över i alla fall!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu hoppas jag att du är nöjd pappa för nu har jag faktiskt skrivit ganska mycket ;)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ny ser det bättre ut hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång

2012-05-01 @ 19:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: