Anna Eriksson

2012-05-11 x 21:49:37
Annas vardagsliv - Kommentarer (0)

Namn: Anna Eriksson
Född: 29 maj 1994
Bor: Forshaga, Värmland
Kommer från: Älvros, Härjedalen
Familj: Mamma (Birgitta), pappa (Bengt), storebror (Olof) och labradorerna Marley och Sixten
Sysselsättning: Andra året på hundsportgymnasiet på ForshagaAkademin

När jag var 16 år gammal så tog jag mitt pick och pack och flyttade nästan 40 mil ifrån familj och vänner, jag tog med min labrador Marley hit ner till Forshaga och vi har nu klarat av nästan två år här på skolan tillsammans.

Jag anser att jag har växt väldigt mycket med detta och jag har lärt mig att ta ett stort ansvar, för det är mycket som ska skötas och då har man en hund dessutom!

Jag tror jag alltid har gillat hundar och jag har så länge jag kan minnas tjatat på mamma och pappa om att vi skulle skaffa hund, och det tog ganska lång tid innan vi skaffade våran första hund, Sixten, jag gick då i 7:an men när vi väl hade skaffat honom så var jag fast!
Att vi just valde labrador har nog mycket med att göra att mamma hade labrador när hon var yngre och det var den enda rasen som pappa kunde tänka sig när vi skulle skaffa hund, så en labrador blev det!

Nästan direkt när vi hade skaffat Sixten så hade jag bestämt mig vad jag skulle gå på för gymnasium, det fanns bara hund i huvudet på mig (och det är det ändå som fortfarande finns där inne!). Så sommarlovet mellan 8:an och 9:an så köpte jag min alldeles egna hund, Marley! Dagen vi hämtade honom var nog den bästa i hela mitt liv, jag var så lycklig den dagen att jag inte ens visst vart jag skulle ta vägen och jag har inte ångrat för en sekund att jag köpte honom även om vi har haft mycket motgångar och framför allt problem med hans hälsa, men vi kämpar vidare!

Mitt drömyrke är hundförare inom tullen – så därför kämpar jag som en dåre i skolan för att klara dem kurser som man måste ha för att kunna söka in till tullar skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: