Marley

2012-05-11 x 21:59:52
Hundar <3 - Kommentarer (0)

Namn: Northline's Charles Ross ”Marley”
Titel: SE VCH, genomförd mentalbeskrivning
Ras: Labrador Retriever
Född: 8 maj 2009
Bor: Forshaga, Värmland
Kommer från: Bjälsta, Ångermanland
Uppfödare: Maria Hansson och Magnus Hellström

Jag hämtade hem lilla Marley när han var 8 veckor – min lyckligast dag hittills!

Marley är en glad labbe som älskar allt och alla – med alla för och nackdelar som följer med det, haha!

Marley kan inte så mycket ”vettigt” (om man inte räknar med viltspår), utan vi kör de mesta mest på skoj som te x agility och freestyle. Men Marley kan däremot massor med tricks, han kan te x åka skottkärra, åka lite skateboard, spela död, vinka, rulla runt, bugga, den listan kan göra väldigt lång för Marley lär sig sådana trick väldigt lätt! Han tycker också att det är väldigt kul att åka spark och gräsklippare! Det är väldigt roligt att lära honom såna saker! :)

Vi håller även på med lydnaden som vi kämpar på väldigt mycket där då det inte går riktigt som jag vill, men vi har inte gett upp ännu!
Vi kör även lite apportering och där går det faktiskt framåt men han har lite svårt att koncentreras sig på rätt saker ibland men vi jobbar på även där!

Marley blev ofta dålig i magen och kräktes när vi flyttade ner till Forshaga, efter några vändor till veterinären så fick jag reda på att han hade kronisk magkatarr, så vi kämpar med att hålla hans mage i schack. Han äter special mat och det är det enda som han egentligen får äta och det maten hjälper och det är tur! Så nu är han oftast bra och lever livet som vilken annan hund som helst och undra hur många gånger jag har sagt att det är tur i oturen att han är en labrador som godkänner hans mat som tränings godis som andra hundar godkänner korv!
Första gången har var sjuk så var han enbart några månader gammal, men veterinärerna tror att det hela utlöste när vi flyttade hit och det blev så mycket stress med alla andra hundar och hundstallet med mera.

Våra kurser tillsammans:

* Valpkurs
* Allmänlydnadskurs
* Elit viltspårkurs

Marley är det bästa som någonsin har hänt mig och jag skulle aldrig byta bort honom mot någonting! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: