Sixten

2012-05-11 x 22:18:03
Hundar <3 - Kommentarer (0)

Namn: Sixten
Titel: SE VCH, genomförd mentalbeskrivning
Ras: Labrador Retriever
Född: 22 oktober 2007
Bor: Älvros, Härjedalen
Kommer från: Krokom, Jämtland
Uppfödare: Kent och Karin Dahlqvist

Vi hämtade Sixten när han var 12 veckor – det han jag har att tacka för att jag kom in i hundvärlden!

 

 

Jag ska vara ärlig på en gång, jag och Sixten är inte bästa vänner om man säger så, haha! Tjockskalligare hund får man leta efter, men jag älskar honom mer än livet!
Sixten är verkligen mammas hund och om hon är i närheten så går det inte att göra någonting med honom för då går han bara och ”gömmer sig” hos henne och skiter fullständigt i mig, men så länge inte mamma är med så går faktiskt det mesta bra, som sagt han är som han är den här hunden! :)

Det enda som duger för Sixten är långpromenad i skogen och eftersök på vilt – allt annat vägrar han göra! Men lite agility på gården går också ibland :)

Sixten är en fantastisk första hund egentligen, om man inte tänker på att han inte tycker det är så kul att lära sig nya saker man han är väldigt lättsam och han var väldigt lugn som valp, han har aldrig varit så där glad som labbar ”ska” vara, när folk kom och skulle hälsa på oss när han var valp så låg han på dörrmattan framför dörren och dem som hälsade på var tvungen att kliva över honom för att han klev minsann inte upp!

Våra kurser tillsammans:

* Valp & allmänlydnadskurs i ett
* Aktiveringskurs

Då Sixten hann bli för gammal för valpkurs men egentligen för ung för allmänlydnadskurs så gick vi på en kurs som var lite blandad men några andra valpar som var ungefär i samma ålder som Sixten men det fanns även hundar som var äldre men då delade dem upp oss i olika grupper beroende på vilken ålder hunden hade.

Det är väldigt tomt utan Sixten och jag är säker på att Marley och Sixten saknar varandra väldigt mycket! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: