17 maj

2011-05-17 x 19:05:40
Annas vardagsliv - Kommentarer (0)

ojjj då..har typ glömt bort bloggen, haha xD

Idag är det iallafall Norges nationaldag för er som inte vet de ;)

Så, jag har hunnit med ganska mycket saker sen sist, var hemma i älskade Älvros i helgen. Vi åkte hem på fredagen och åkte tillbaka till Forshaga på söndagen. Jag och Marley var på viltspårskurs som SSRK (svenska spaniel och retriever klubben) anornade, mycket lyckad helg! Marley var jätte duktig fast han blödde näsblod stup i kvarten (vilket han tyvärr fortfarande gör..), men han gick inte alls lika fort som han brukar göra och jag fick massor med insperation till hur man kan lägga spåren :)
Vad gäller hans näsblod så vet jag inte varför han har det..vi ringde och pratade med veterinären och dem tror att det kan vara så att han kan vara lite känslig nu efter att han har fått kennelhostan vaccinet i näsan eller så kan det vara en tand som har växt fel "/
Det var iallafall tre veckor sedan vi vaccinerade honom enligt veterinären så kan dem vara känsliga i upp till 4 veckor. Så nu måste Marley vila i en vecka "/ Och dessutom så trodde jag att han hade öroninflamation men enligt min lärare är "bara" början till det ännu, så jag ska tvätta hans öron två gånger per dag och hoppas på att jag inte behöver något receptbelagd medicin! Vi får helt enkelt vänta och se med allting..det ska iallafall komma en veterinär till skolan nästa torsdag så jag tar väl med honom dit då.

När vi åkte med bussen på väg tillbaka till Forshaga så klev det på en kille när det typ va en timme kvar eller nåt, och det var fullt på bussen så han satt sig bredvid mig och då tänkte jag att Marley skulle bli jätte glad men han brydde sig faktiskt inte (:
Men sen när vi hade åkt en bit så gick han fram till mig (vi satt där man sitter om man har barnvagn så Marley skulle få mycke plats) och så lägger han huvudet i killens knä!! Herregud vad det var pinsamt..och sedan så lägger han sig på killes fötter också..inte alls pinsamt, inte alls..
Killen skickade sms och sen så vänder sig typ 4-5 personer om och tittar på oss och skrattar, alltså herregud vad pinsamt, men kunde inte riktigt hålla mig för skratt heller, Marley är ju som han är ;) och om man sätter sig med någon som har hund så får man faktiskt skylla sig själv ;D
 
Jag tror inte att jag har så mycket mer att berätta faktiskt..

Ha det bra!



Söta Marley <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: